Fyra länkar värda att läsa v. 19 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Spotify hjälper dig göra podd av videochaten, Att göra innehåll när själva produkten inte kan säljas, Vad är viktigast i din varumärkesberättelse? Punkterade myter om B2B-marknadsföring. God läsning!

1.  Nu kan Spotify hjälpa dig att göra podd av dina videomöten och hangouts. Kan bli ett intressant sätt för företag att komma igång med podd utan stora investeringar: Spotify-owned Anchor…

Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken

2. Vad kan ett företag göra innehåll om ifall deras kärnaffär är stängd? Tre företag som råkat ut för det är Hilton, Disney Parks och IKEA (i Nordamerika). De valde alla tre att bl.a dela med sig av recept på ätbart som gästerna förknippar med dem: When content is all you have for your audience

3. Vilka är de viktigaste delarna av ditt företags varumärkesberättelse? Läs vad Michael Brenner tycker ska finnas med: What are the most important…

4. Det finns ett stort antal myter kring B2B-marknadsföring. Byrån Top Rank Marketing tar itu med tio av dem: B2B marketing mythbusters…

 

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 19 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.