Fyra länkar värda att läsa v. 16 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Internetmuseums utställning om IT-bubblan, Saker du kan göra för din post-Corona-marknadsföring, Företag måste överleva innan de satsar långsiktigt, samt Tips för digital storytelling. God läsning!

1.  Internetmuseum öppnar en ny utställning om IT-bubblan i slutet av 1990-talet – Boomen, bubblan och det svenska IT-undret. Väl värd ett virtuellt besök: Boomen…

Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken

2. Det kommer en tid efter coronan, och det är bra för marknadsförare att ha sitt hus i ordning till dess. Andy Crestodina på Orbit Media har 26 tips på saker du kan göra för att bli redo: 26 ways to get ready for the rebound…

3. Ligger det någon sanning i att företag som investerar i varumärkesbyggande kampanjer i tuffa tider klarar sig bättre än de som inte gör det? Nej, säger strategen JP Castlin, inte om företaget håller på att gå under. Överlevnad idag kommer före långsiktigt tänkande: Businesses need to ensure they can…

4. Har du svårt att tackla storytelling i ditt innehållsarbete? Här är fyra tips på förbättringar du kan göra från Michael Brenner: Struggling with digital stories..

 

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 16 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.