Fyra länkar värda att läsa v. 10 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna gång om gör influencers allt för pengar? Facebook skapar en hyllnings-del i minneskonton, Hur gick det med alla Uber för X-företag? samt Miljöer tar stryk av sociala medier. God läsning!

1. Resume testar hur mycket influencers bryr sig om vad de postar i sina samarbeten, och svaret blir inte mycket: Är influencers beredda att göra allt för pengar?

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Facebook har sedan tidigare gjort det möjligt att behålla avlidna personers konton som ”memorialized”. Nu utvecklar de detta ytterligare med en hyllningssektion: Facebook is introducing a new ’Tributes’ section…

3. Ett stort antal start-ups har beskrivit sig som ”Uber for X”, och på så sätt lockat till sig investerare. Men hur har det egentligen gått för dem? Alexis Madrigal på Atlantic undersöker frågan närmare: What happened to the Uber-for-X companies 

4. Baksidan av att bild/video alltmer dominerar sociala medier, bl.a via influencers, är att intressanta miljöer får ta emot stora mängder besökare. Verge besöker en sådan plats, en gata i Paris: Parisian residents demand gates… 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 10 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.