Bara för att du inte förstår det behöver det inte vara dåligt

Med Pokemon Go kommer nu ännu en vända av artiklar, bilder och annat som talar om hur meningslöst detta är. Men även om du tycker det, döm inte ut det utan att verkligen ha undersökt om det finns ett värde för din målgrupp.

Vi har sett det för inte så länge sedan ned Snapchat, och nu kommer det ännu en vända kring Pokemon Go: De negativa, nedgörande artiklarna eller kommentarerna som efterlyser förbud eller tycker att alla borde se det meningslösa.

Alex Schulman skrev nyligen om att Pokemon Go borde förbjudas och det har dykt upp en del bilder som ifrågasätter det ”nyttiga” eller ”meningsfulla” i att hålla på.
pokemon go get a life
Om vi går tillräckligt långt tillbaka i historien kan vi säkert hitta de som tyckte att alfabetet, hjulet och elden var det dummaste de någonsin sett:
protesting against new tech

Låt målgruppen avgöra

Om du jobbar med marknadsföring eller kommunikation och tillhör dem som tycker att Pokemon Go, Snapchat eller sociala medier är dumt och poänglöst så är det extra viktigt att separera ditt privata tyckande från din yrkesmässiga sfär. Bara för att du inte förstår poängen med något betyder inte att det är en dålig ide – och absolut ingen anledning att förkasta en innovation utan att verkligen syna vad den kan göra för ditt företag och dina produkter. Låt inte din misstro påverka din syn på möjligheterna med utvecklingen.
Du kanske tycker Pokemon Go är meningslöst, men din målgrupp kan tycka det är jättekul. Och om du inte agerar på det missar du en möjlighet att kommunicera med dem.
Istället för att agera på dina egna fördomar eller intressen, titta på vad din målgrupp tycker om en innovation eller trend. Och titta bortom den första tidens spretiga utveckling så att du kan fokusera på potentialen.
Som sagt, bara för att du inte förstår något behöver det inte vara dåligt.

Har du frågor eller funderingar kring digital marknadsföring, eller digital utveckling i allmänhet? Ställ dem i kommentarerna, eller mejla mig.

Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med sociala medier och content marketing? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Kontakta mig direkt för mer information.

0 kommentarer på Bara för att du inte förstår det behöver det inte vara dåligt

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.