Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Ny bok om surare marknadsföring, Zalando vill ändra beteenden, Så utvecklas bloggandet samt Netflix går bra, men prenumeranterna sviker. God läsning!
1. Är den alltmer data- och insiktsstyrda marknadsföring resultatet av en längre utveckling än enbart den relativt sentida digitala utvecklingen? Det menar en ny bok – Lemon – som Nils Andersson Wimby analyserar i en intressant artikel: Lemon – hur reklamen tappade sin kreativa sötma
2. Zalandos Nordenchef berättar i en intervju att han vill rikta om kundernas beteende kring mediekonsumtion så att de i högre grad använder Zalandos sajt: Vi vill ersätta sociala medier
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
3. De senaste fem åren har Andy Crestodina och hans byrå Orbit undersökt hur bloggandet (i sin mer professionella, content marketing-aktiga form) utvecklats. Nu är årets rapport här, som alltid full av intressanta insikter: How has blogging changed…
4. Netflix redovisade bra finansiella resultat för tredje kvartalet, men lyckades inte nå sitt mål prenumeranter i USA. Är det konkurrensen från Disney+ som redan visar sig?: Netflix US subscriber…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 42, 2019