Fyra länkar värda att läsa v. 39 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Facebook köper hjärnkopplingsföretag, Test med att dölja likes på Facebook börjar, Europeiska publicister planerar motstånd mot Google samt The Dress-bråket var bra för forskningen. God läsning!

1. Arbetet med att koppla ihop våra hjärnor med datorer kan ha tagit ett viktigt steg i veckan med Facebooks köp av CTRL Labs. Det företaget har nämligen tagit fram ett armband som kan sända elektoniska signaler från hjärnan till en dator: Facebook aquires neural interface startup

2. Facebook börjar test med dolda likes i Australien, och säger att kontakter med organisationer som arbetar med detta pekar på stora fördelar: Facebook to hide…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Google meddelande i veckan att man inte tänker betala europeiska publicister ersättning för nyheter och annat innehåll som syns i sökresultat. Pubicisterna var allt annat än glada, och förbereder nu ytterligare motstånd: It’s blackmail – French and German publishers…

4. Kommer du ihåg klänningen alla bråkade om vilken färg den egentligen hade för några år sen? Den fick forskare att studera varför vi uppfattar färger på vissa sätt: Remember The Dress…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 39 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.