Fyra länkar värda att läsa v. 2 2019

Efter juluppehållet är det nu dags för länktips igen. Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna gång om Varför det är svårt att bygga varumärken i digitala kanaler, Amazon kliver längre in i streamingvärlden, Mark Zuckerberg vill prata teknik och samhällsutveckling 2019 samt Går det långsammare för röstanvändning än vi trott? God läsning!

1. Varför är det svårt att bygga varumärken enbart i digitala kanaler? Nils Andersson Wimby för ett intressant resonemang kring detta, och kommer fram till ett par överraskande slutsatser: Svårigheten att bygga….

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Amazon tar ännu ett par kliv in i leverera underhållning via nätet. Dels öppnar man en ny tjänst för spel, dels lanserar man en streamingtjänst för video via filmdatabasen IMDB. Sedan tidigare har man ju även Netflixkonkurrenten Prime: Amazon ger sig in i streamingvärlden

3. Mark Zuckerberg brukar ge sig själv årliga utmaningar. I år är den inte fixa Facebook (det var förra årets, och han tycker tydligen han lyckades då) utan att hålla offentliga samma om teknologi och samhällsutveckling: Zuckerberg’s 2019 challenge…

4. Användningen av röst-styrda produkter ökar, men vi kan ha överskattat hur betydelsefull röst kommer att vara. Econsultancy har tittat närmare på ämnet, och visar att genomslaget kan ta längre tid än många trott: Despite holiday gains, the future of voice is uncertain

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 2 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.