Så får du e-handelskunden att köpa – åtta psykologiska knep (infograf)

Sociala bevis och att väcka rädslan för att missa något kan hjälpa e-handlare att konvertera bättre, enligt en ny infograf.

En infograf från RevampCRM tipsar om några psykologiska knep e-handlare kan använda för att få kunden till kassan. De åtta tipsen är uppdelade i två grupper:

  • Sociala bevis – t.ex delningar, recensioner
  • Rädslan att gå miste om något (fear of missing out) – t.ex bara ett fåtal kvar, begränsad tid

Det är intressant hur väl de här knepen ofta fungerar, trots att vi på något plan är medvetna om dem.

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

Här har du infografen:

 

Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing eller sociala medier? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.

0 kommentarer på Så får du e-handelskunden att köpa – åtta psykologiska knep (infograf)

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.