Tre länkar värda att läsa v. 52 2015

Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!

1. Silk Road var en sajt på den delen av nätet som inte nås via sökmotorer, där handel med främst droger frodades. Skaparen gick under namnet Dread Captain Roberts, och Wired har grävt djupt i historien om honom och hans skapelse i en artikelserie i två delar: The rise and fall of Silk Road, part 1

2. Demografi, alltså fakta som kön, ålder, bostadsort mm, har alltid varit en viktig grund för segmentering inom marknadsföring. Men enligt Google borde vi titta ännu mer på: Why consumer intent is more powerful than demographics

3. Vad är det som gör Twitter unikt? Enligt Taylor Hughes är det inte Moments och andra innovationer som kommit på senare tid, utan det faktum att du enkelt kan komma i kontakt med människor som du aldrig skulle kunna interagera med på andra sätt: Twitter should focus on its superpower

Trevlig avslutning på julhelgen, och Gott Nytt År!

0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 52 2015

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.