Tre länkar värda att läsa v. 48 2015

Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!

1. Vi ser ofta innehåll och design som separata delar av t.ex en webbplats, och de skapas av olika grupper eller personer. Men för användarna är detta en ointressant skillnad, de vill bara hitta rätt så snabbt som möjligt. Mycket läsvärt från Jared Spool: Content and design are inseparable work partners

2. Att göra om marknadsavdelningar till ”brand newsrooms” har varit populärt ett tag, men enligt den här artikeln är det innehåll som produceras i dem varken av tillräckligt god kvalitet eller rotat i affären. Intressant läsning: Beyond the brand newsroom hype

3. Ett svenskt företag som ofta får beröm för sitt arbete med content är Scania. Här är en kort film där de presenterar sitt sätt att arbeta: Scania newsdesk

Trevlig helg!

0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 48 2015

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.