Tre länkar värda att läsa v. 46 2015

Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!

1. Det krävs mer för att förändra bilden av ett företag än närvaro i sociala medier och en hashtag. Man måste fixa det som inte fungerar. Senaste företaget att lära sig denna tuffa läxa är taxiföreningen i Victoria, Australien. Nicole Matejic skriver mycket läsvärt om bristerna i deras senaste kampanj: You can’t fix your PR problems with a hashtag

2. Ad-blockers är ett hett diskuterat ämne just nu, men det finns även en del myter kring dem. Digiday tar upp fyra stycken, t.ex den att native-annonser inte påverkas: Debunking ad-blocking’s big myths

3. Kan man se företagets närvaro i sociala kanaler utifrån Maslows teorier om olika behov? Enligt Hootsuite kan man det, och de har gjort ett försök att beskriva detta. Inte helt ny läsning, men intressant att reflektera kring: The hierarchy of need for an engaged social media audience

Trevlig helg!

0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 46 2015

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.