Fyra länkar värda att läsa v. 49 2017

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om att dataanalytiker är en bristvara, är det krångligt att annonsera på Snapchat?, robotar tar över snabbmatsindustrin och användandet av emoji hashtags på Instagram. God läsning!

1. Bristen på kompetens för att bearbeta och analysera data är ett stort bekymmer för marknadschefer, enligt en ny rapport som IDG fångat upp: Skriande behov av dataanalytiker…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Är det krångligt att annonsera på Snapchat, och svårt att se resultaten? Det menar marknadschefen på spelplattformen Flaire, och berättar om sina upplevelser i Breakit: Jag försökte köpa annonser på Snapchat…

3. Robotar håller på att transformera snabbmatsindustrin. Långt, intressant reportage i The Atlantic om för- och nackdelar med denna utveckling: Robots vill transform fast food

4. Vilka är emoji hashtags är mest populära på Instagram? Stefan Pettersson på Relatable har dykt ned i datan och hittat svaret på detta och mer: The mysterious world of Instagram emoji hashtag usage

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 49 2017

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.