Fyra länkar värda att läsa v. 47 2018

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om generationskriget i rörlig bild, artificiella influencers, LinkedIn testar Stories samt Walmart bygger leksakslabb på YouTube. God läsning!

1. Hört någon säga ”ingen tittar väl på vanlig TV längre”? Peter Callius på Sifo Kantar borrar djupare ned i beteende och preferenser kring tittande på rörligt innehåll: Generationskriget i rörlig bild

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Behöver influencers finnas i verkligheten, eller kan de vara konstgjorda? Frågan ställs på sin spets när nu t.ex Isabella Löwengrip lanserar sitt alter ego som bor i New York: Isabella Löwengrip skapar influencerklon

3. LinkedIn håller på att testa en egen Stories-variant, i första hand för studenter men det kan komma att rullas ut brett. Josh Constine på Techcrunch är inte imponerad: LinkedIn launches its own Snapchat Stories…

4. Walmart skapar ett ”Leksaks-labb” på YouTube för att haka på trenden med barn som testar leksaker där: Walmart rolls out a virtual ”toy lab”…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 47 2018

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.