Fyra länkar värda att läsa v. 43 2018

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om YouTubes satsning på utbildning, Amazons stora inflytande på handel och internet, Hur sörjer man en nätvän? samt Facebook öppnar för musikklipp. God läsning!

1. YouTube har länge haft en framträdande roll inom utbildning – från konkreta Så-gör-man-videos till hela utbildningar. Nu satsar Google/YouTube stort på detta med YouTube Learning som ska stötta detta med såväl pengar som verktyg till de som utbildar samt samarbeten med kunskapscentra: YouTube Learning…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Vi talar om Amazon som en gigant, men frågan är om vi verkligen förstår hur mycket företaget har påverkat hur vi shoppar, använder nätet, konsumerar underhållning mm. Verge gör ett ambitiöst försök att skildra allt Amazon förändrat: How Amazon’s retail revolution is changing the way we shop

3. Hur sörjer man en vän som man enbart mött online? Är det ens säkert att man får veta att vännen gått bort? Tankeväckande läsning i New York Times: How to grieve for online fríends…

4. Facebook ger dig nu möjlighet att lägga till musikklipp för att visa världen vilken musik du gillar, det tycks som jätten satsar mycket på ljud och musik just nu: MySpace reborn…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 43 2018

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.