Fyra länkar värda att läsa v. 30 2018

Det händer mycket inom digital utveckling, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag fyra intressanta artiklar, mest med fokus på digital marknadsföring. Den här veckan om vad Facebooks lägre resultat egentligen betyder, Analys inom B2B – är problemet sälj eller marknadsföring? Facebook kan börja med oskippbara annonser på Stories samt Amazon växer kraftigt inom molntjänster och annonsering. God läsning!

1. I veckan som gick levererade Facebook en kvartalsrapport som inte motsvarade marknadens förväntningar. Stora diskussioner bröt ut i media, och felaktiga förklaringar duggade ymnigt. Ola Andersson har en bättre analys av vad som hände: Nej, användarna flyr inte från Facebook

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Det är inte ovanligt inom B2B att tala om ett säljproblem, när det som egentligen behöver fixas ligger inom marknadsföring. Jason Lemking på Saastr skriver intressant om ett exempel: What you think is a ”sales” problem…

3. Inom kort kommer Facebook att börja med annonser på Stories som inte går att hoppa över, tror Josh Constine på Techcrunch: Why unskippable Stories ads..

4. I Amazons senaste kvartalsrapport är det två områden som står för stora intäkter, och som för ett par år sedan knappast existerade: molntjänster och annonsintäkter. Jätten växer sig inte bara starkare utan större också: This is the Amazon everyone should have feared…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 30 2018

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.