Fyra länkar värda att läsa v. 26 2017

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om värdet av ett gott syfte, algoritmers betydelse, in-house-produktion eller inte samt Google får teknikteam efter sig. God läsning!

1. Vilket värde har det för företag att ha ett gott syfte – Är det en positioneringsfördel eller en hygienfaktor? Mats Rönne, en av Sveriges mest erfarna marknadsförare, diskuterar denna mycket intressanta fråga i en läsvärd krönika: Syftningsfel? Vilket värde finns i att marknadsföra godhet?

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Det talas redan om vilken stor betydelse algoritmer kommer att få i en framtid där AI och maskinlärande blir allt viktigare. Simon Kemp på We Are Social har skrivit en bra översikt kring hur hur långt vi redan kommit: Why algorithms will be at the core of our AI-powered future

3. Företag ska inte producera allt innehåll in-house, hävdar den norska contentbyrån NewsLab. Talar de i egen sak, eller finns det goda skäl att tänka så? Läs mer om hur de menar: Brands should not produce all their content in-house

4. Inte nog med att Google åkte på jätteböter från EU i veckan. Nu sätter den europeiska gemenskapen ihop ett team med tekniska experter som ska hårdbevaka sökjätten: EU appoints tech experts to police Google search results

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 26 2017

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.