Fyra länkar värda att läsa v. 24 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Facebooks kryptovaluta lanseras nu, Ritson försvarar Binet & Field, Radiohead stod upp mot utpressare samt Media lyckades inte utnyttja Meekers gap. God läsning!

1. Det går snabbt ibland – för ett par veckor sedan började det talas om Facebooks egen kryptovaluta, nu börjar den snart rulla ut på prov. Och med många starka företag med i samarbetet: Facebook’s cryptocurrency to debut next week…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Binets och Fields studier inom marknadsföringseffektivitet har väckt mycket uppmärksamhet på senare år, men även en del kritik. Marknadsföringsprofessorn Mark Ritson går igenom kritiken och besvarar den: Binet and Field aren’t perfect but it doesn’t make them wrong

3. Radiohead utsattes för digital utpressning för ett par veckor sedan, men istället för att betala postade man allt material som stulits på nätet: Radiohead just took on ransom hackers

4. Ända sedan 2010 har Mary Meeker talat om ett gap med stora möjligheter i sin internettrend-rapport, gapet mellan var annonspengarna går och potentialen inom digitalt. Nu är gapet stängt, men trots medieindustrins alla förändringar lyckades de inte dra nytta av det, skriver Alex Madrigal: The trend that realigned the media industry is over

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 24 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.