Fyra länkar värda att läsa v. 21 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om att det inte är e-handeln som får retailkedjor att gå omkull, TikTokägaren lanserar ny app, Kontona på YouTube som håller koll på influencerbråk samt Hackare håller Baltimores datorer gisslan. God läsning!

1. Att kedjor som JC m.fl går omkull beror inte på att e-handeln tagit deras kunder. Det är för att man bara arbetat med taktisk aktivering och inget varumärkesbyggande. Intressant analys av Magnus Ohlsson: Inte e-handelns fel att kedjorna…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. ByteDance, företaget som ligger bakom TikTok, lanserar en ny app (till en början i Kina). Det är en chatapp där användaren kan skapa grupper runt olika ämnen och intressen. Ett intressant steg framåt från ett företag som lanserar appar friskt just nu (nyligen kom även en dejting-app): TikTok’s makers new app…

3. På YouTube och Instagram finns s.k Tea-accounts, som postar kring och håller koll på konflikter mellan influencers mm. Och de har många följare. Intressant läsning om en alternativ nyhetsbevakning som får stort genomslag och påverkan: How Tea accounts…

4. Hackare håller staden Baltimores datorer som gisslan sedan ett par veckor och vill få betalt för att släppa dem. Ett allt vanligare problem som drabbar inte bara stadens tjänstemän men hela befolkningen: Baltimore’s ransomeware attack…

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 21 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.