Fyra länkar värda att läsa v. 20 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Reklamvideon som drog in två miljoner dollar på en visning, Ny stor Sprout-rapport om användning av sociala medier, Facebook köper Giphy samt Snabb webbplatsgenomgång med Google Analytics. God läsning!

1.  Det finns en gammal sanning inom marknadsföring att om man är marknadsledaren så har man allt att förlora och inget att vinna på en konflikt med tvåan. Tänk Herz och Avis eller McDonalds kontra Burger King. Dave Trott berättar om en färsk händelse i amerikansk politik som bekräftar att denna sanning fortfarande gäller: A target of one

Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken

2. Sprout Social har gett ut sin Social Index-rapport där både marknadsförare och konsumenter svarar på frågor kring användning av och beteende i sociala medier. Social Media Today sammanfattar några av de viktigaste insikterna: New survey looks at how…

3. För alla oss som älskar GIF:ar är det en stor nyhet att Facebook köper Giphy, en av de största plattformerna på området. Giphy serverar redan GIF:ar till Facebook och stickers mm till Instagram Stories, så en närmare integration är en klok idé ur Facebooks perspektiv: Facebook to acquire Giphy…

4.Om du vill göra en snabb genomlysning av din webbplats kan Google Analytics hjälpa dig. Andy Crestodina förklarar hur i både ord och video: The Google Analytics-driven website audit

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 20 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.