Fyra länkar värda att läsa v 2 2017

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om Snapchats nya utseende, omnichannel fungerar, timdebitering samt mobilen med på krogen eller ej. God läsning!

1. Snapchat kommer att få ett nytt utseende inom kort med sökmöjligheter, ny navigation samt en global storydel: Snapchat is about to get a major redesign

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Det talas mycket om omnichannel inom detaljhandeln, vikten av att kombinera fysiska och digitala kontaktytor (butiker, webb, appar osv). En ny undersökning visar att det kan finnas fog för detta, då den kommer fram till att ju fler kanaler en kund använder desto mer handlar denne och även lojaliteten ökar: A study of 46,000 shoppers shows that omnichannel retailing works  (Hittad via Ola Andersson)

3. Att ta betalt per timma, och grunda verksamheten på debiterbar tid, har länge varit praxis inom byråvärlden. Men är det en rimlig modell för vare sig beställare eller köpare? Tim Williams är beredd att dödförklara den: An obituary for the billable hour

4. KIT skriver om att ha mobilen med på restaurangen, vad krögarna tycker om det och om det skulle vara bättre att inte ha den med: Skulle det vara skönt om vi slopade mobilen på restaurangen?

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v 2 2017

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.