Fyra länkar värda att läsa v. 16 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna gång om Hur 5G påverkar marknadsföring, Så möter Netflix konkurrensen, Influencers skaffar egna appar samt Relationen donationer och sociala medier i USAs presidentval. God läsning!

1. Nu börjar 5G-teknologin för mobilnät mm rullas ut över världen. Vad får det för betydelse för de som arbetar inom marknadsföring och kommunikation? Resumes teknikbloggare Sebastian Stecki tar en djupare titt: 5G – vad innebär det för dig?

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Hur ska Netflix lyckas framåt när konkurrensen blir allt hårdare från Disney, Apple och Amazon? Några svar är att utveckla plattformen för streaming, tänka fritt kring format och upplägg samt satsa ännu mer på olika språkområden: How Netflix wants to take on its competition…

3. En del influencers känner sig begränsade och osäkra på nätverk som Facebook och Instagram, bl.a på grund av bristande kontroll. För några är svaret att skaffa sig en egen app: Influencers are flocking to a surprising new kind of social media

4. Uppmarschen inför det amerikanska presidentvalet nästa år är i full gång. Kandidater försöker skaffa genomslag i sociala medier och samla in pengar. Men hur ser relationen mellan dessa båda aktiviteter ut?: In the 2020 race, what is the value of social media stardom?

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 16 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.