Fyra länkar värda att läsa v. 14 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Vänta inte på att allt ska bli som förr, Spänning viktigast i storytelling, Varumärken måste bygga förtroende samt Bygger YouTube en TikTok-kopia? God läsning!

1.  En artikel som fått en del uppmärksamhet senaste veckan är Håkan Olofssons ”Därför kommer livet aldrig att bli normalt igen” i Resume. Det är tänkvärd läsning om att inte vänta på att allt ska återgå till hur det var förut, utan istället fundera ut hur du vill att framtiden ska se ut för dig: Därför kommer…

2. Spänning är ett viktigt element i storytelling, och Joe Lazarus på Contently ger en bra beskrivning av varför tillsammans med en modell och två videoexempel du inte får missa: Why tension is the most…

Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken

3. Forrester rekommenderar företag att fokusera på att bygga förtroende i nuläget. Konsumenter är mer tveksamma och försiktiga när det handlar om att ta till sig budskap från varumärken: Brand must build trust…

4. Håller YouTube på att utveckla en TikTok-kopia? Ryktet säger det, och en anledning kan vara att det skulle ge YouTubers som vill göra mer TikTok-liknande videos inte behöver lämna plattformen: YouTube is working on…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 14 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.