Fyra länkar värda att läsa v. 13 2017

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om användargenererade bilder, nytt annonsformat på Facebook, vad olika typsnitt gör samt bra journalistik räcker inte för medier. God läsning!

1. Autentiska bilder tagna av användare går bättre i sociala medier än de företaget själva tar fram. Dags att satsa mer på ”user-generated images”, enligt en ny studie: Så kan du dra nytta av kundernas bilder i sociala medier

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Facebook lanserar ett nytt annonsformat, Collections, där man kan använda bilder, film och canvas: Facebook launching a new, immersive ad format

3. Många företag väljer typsnitt med omsorg, men hur får de användarna att känna? Intressant långläsning i The Next Web om hur olika typsnitt påverkar oss: The science behind fonts

4. Det kommer inte att räcka med bra journalistik för att användarna ska återfå förtroendet för medier, menar Joshua Benton i Nieman Lab. Intressant och tankeväckande: From the unbanked to the unnewsed

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 13 2017

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.