7 sätt du kan minska kostnaderna och öka effektiviteten i din innehållsproduktion (e-bok)

I den här e-boken hittar du tips och exempel på hur du kan spara pengar och bli mer effektiv när du producerar innehåll. Den är helt gratis att ladda ned.

Jag tycker vi pratar för lite om kostnadsbesparingar och effektivitet inom marknadsföringen i allmänhet. Många företag, både stora som små, och inom både B2B och B2C, gör av med för mycket pengar på att inte producera och hantera sitt innehåll ordentligt.

I den här e-boken får du ett antal tips på vad företag (och organisationer) kan göra för att både spara pengar och nå bättre resultat genom att arbeta mer genomtänkt med sitt innehåll.

De flesta kommunikations/marknadsavdelningar måste idag klart och tydligt visa hur de skapar effekt och utdelning på sina investeringar. Begreppet ROI (Return On Investment) har flyttat allt högre på marknads-/kommunikationschefernas att göra-lista. Men vad många av dem dock missat är att sparade pengar och ökad effektivitet med innehåll i allra högsta grad är ett sätt att demonstrera ROI. I den här e-boken fokuserar jag helt och hållet på ökad effektivitet och minskade kostnader.

Det finns förstås en mängd andra viktiga frågor för en modern marknads- eller kommunikationsavdelning, men de tar vi upp en annan gång. 

Vad du får i den här e-boken

Det är sju olika avsnitt i e-boken:

  • Riv silos – Se till att samma innehåll inte produceras på flera ställen samtidigt.
  • Innehåll i fokus – Öka användningen av innehåll genom att inte låsa in det i en kanal. 
  • Återanvända innehåll – Minska produktionen av innehåll genom att använda samma innehåll i både fler kanaler och oftare.
  • Full koll på innehållet – Genom att göra innehåll åtkomligt internt får du mycket mer ut av det.
  • Kanalöversyn – Analysera regelbundet att varje kanal gör ett effektivt jobb.
  • Innehållsproduktion – Görs produktionen av rätt producent och på rätt sätt.
  • Uppföljning – Vad kan du ta tillbaka in i innehållsprocessen för att förbättra den.

 

Här kan du ladda ned e-boken:

 


 

Du måste lämna din e-postadress för att kunna göra det, men jag lovar att inte spamma dig eller ge den vidare till någon.

E-boken kostar dig inget, men du får gärna prenumerera på mitt nyhetsbrev:

 

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med innehåll generellt eller content marketing i synnerhet? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.

0 kommentarer på 7 sätt du kan minska kostnaderna och öka effektiviteten i din innehållsproduktion (e-bok)

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.